Catamaran Tortuga

Reisverslag langs de Engelse Zuidkust, Scilly ’s en Bretagne

Op vrijdag 1 april hadden we de verenigingsavond met het maritiem reisverslag van de reis langs de Engelse Zuidkust, Scilly ’s en Bretagne” van Marijke en Ronald de Boer.

Ze maakten met hun catamaran Tortuga een mooie tocht langs de Engelse Zuidkust, inclusief de Scilly ‘s en de kust van Bretagne tot en met de Îles de Glenan. Er werden mooie films over het zeilen getoond met kaart- en weerinformatie.

Hier en daar ook met beeldmateriaal van het varen met de dinghy en wandelingen langs de kust. De films waren met 3 camera’s opgenomen en de aanwezigen genoten hiervan. Men had het gevoel mee te varen op de catamaran en ook de landopnamen konden als het ware meebeleefd worden. De aanvullende informatie van Marijke was boeiend en leerzaam. Op de vragen uit het publiek werd prima gereageerd.

Marijke en Ronald kregen een kistje met 2 flessen wijn aangeboden (catamaran: 2 drijvers…..) De hapjes en consumpties werden deze avond aangeboden door de vereniging. Al met al een heerlijk ontspannen en boeiende avond met een flinke belangstelling van leden en enkele niet-leden. We kregen veel positieve reacties van de aanwezigen.